domingo, 28 de octubre de 2007

CUAN FALTA MITJA PINYA (o més!)


Soc un partidari total de la colaboració entre colles, i sempre que veig que hi falta algú a un cordó a l'altre colla que está actuant amb nosaltres hi vaig a fer un cop de má, pero mai a ficarme a la pinya, es a dir m'afegeixo cuan el castell s'está enlairant.

Ho dic aixó per la "costum" que tenim (dic tenim perque afegeixo a la meva també) algunes colles de anar amb el justet (i a vegades ni aixó) de gent de pinya. Personalment, crec que és millor, tant per la integritat física i moral, com per la imatge que pot donar una colla de cara a les demés i als assistents, que es tirin castells, amb un mínim de pimya i de cordó propi.

Enguany, el 2/9fm que van fer els Cast. de Vilafranca a L'Arboç del Penedés no va ser possible sense l'ajut de la meva própia colla, aixi com els nostres últims intents de 2/8f (tant el intent, com el carregat) no van ser possibles sense l'ajut dels Cast. de Barcelona i els Cast. de Lleida.

Potser caldrá un día veure com podem fer per guanyar o recuperar gent, per tal de poder enlairar castells més grans sense dependre de les altres colles a plaça. Per mí, aquet aspcecte es clau en una colla. I estic segur que la majoría de la gent valoraría mes un 4/8 amb l'agulla descarregat amb pinya própia, que un 3/9f on a la pinya només es veiessin els colors de les camises de les altres colles presents a plaça. Oi que quedaría millor estéticament i de cara a la colla i al exterior?. Perque mai podrem dependre de les demés colles, sino dels nostres propis recursos. I si un de ells es fer castells més petits, pero amb una pinya suficient, que ho sigui.

2 comentarios:

Carol dijo...

Jo sóc partidaria de la col·laboració TOTAL amb els castells de gamma extra. És a dir, un 3d10fm ja sigui malva, verd, rosat o multicolor crec que si tots volem que aquests castells es facin tots hauriem de col·laborar, perquè se'ns està acabant la ratxa de castells de gamma extra per dir-ho d'alguna manera. Que una colla necessiti ajuda per tirar un 2d9fm o un 3d10fm ho trobo coherent dins del que cap. Però un castell de 9, 8 o 7 sense pinya ja no el trobo tan correcte. Bàsicament per la tea pròpis seguretat. Però cada colla fa el que vol, i cada casteller decideix posar-se o no a les pinyes alienes.

Oscar Montserrat "TETE" dijo...

Ja et tinc enllaçat en el meu bloc. Sobre aquesta qüestió, jo ho tinc clar, hi ha un límit tant en castells de nou, com de vuit, com de set.

Per a mi, per a fer castells de set has de comptar com a mínim amb dos-tres cordons de pinya. Quantes vegades una colla ha alçat un castell de set amb sols una ma per rengla?
En els castells de vuit com a mínim cinc cordons, i en un de nou, després dels últims peus del folre, tres cordons, i en els castells amb manilles dos cordons mens que ens amb folre.